There was an error in this gadget

Wednesday, 1 February 2012

coretan hatiku


aku pernah ditinggal kn dan dikecewakan oleh seorang lelaki yang aqu betul2 sayang . . hampir dua bulan aqu menangis . . dan hanya waktu tidur sahaja aqu x nangis . . sedih sangat biler dikecewakan . .aqu rase patah semangat utk terus hidup . . tapi nak wat cm mne . . salah aqu jugak . . coz aqu x setia ngun bf aqu niyh . . setiap hari aqu mntk pd ALLAH supaya temukan aqu ngun lelaki yang terbaik utk aqu . . hingga lah suatu hari seseorang yang begitu baik muncul dalam hidup aku . . dia selalu mengingatkan aqu tentang jangan lupakan ALLAH . . dan aqu begitu tertarik . . dia memberi tahu aku bahawa dia belajar satu tempat denganku . . tetapi pelik kerana aqu tidak pernah bertemu atau terserempak dengannya . .kami berkenalan di yahoo massanger . . selalu jugak aqu bersembang dengannya dilaman sosial itu . . dan pada suatu hari dia telah meminta nombor talifon bimbitku . . dan kami berkenalan dengan lebih rapat . . aqu suka dengan caranya . . aqu terus melayan nya . . dan cuti semester pun bermula . . aqu pulang ke rumah dan menceritakan kepada ibuku tentang dia . . ibuku juga tertarik dengan ciri2nya yang aqu ceritakan . .
pada suatu malam ketika kami asyik bersembang dia telah member tahu tentang isi hatinya yang dia suka akan watak ku yang manja . . selepas tamat cuti semester aqu pulang ke asrama dan ketika aqu berada di asrama aqu mulai pelik kenapa dia tidak menghubungiku . . dan aqu terus menalifonnya . . dan dia member tahuku bahawa dia tidak sihat . . aqu merasakan yang hatiku tidak senang ketika dia memberitahuku . .
dan aqu merasakan yang aqu telah jatuh hati padanya . . ketika itu aqu nekad membuat keputusan untuk menjadikan nya pasangan ku . . dia menolakku dengan alas an yang kami belum pernah bertemu . . dia bimbang yang aqu akan menyesal bila bertemu dengannya nanti . . tetapi aqu tidak kisah bagaimana pun dia . . kerana aqu bukan lah jatuh hati kepadanya kerana rupa . . tetapi dia mengambil berat tentang aqu . . dia membuat keputusan untuk bertemu aku . . dan aqu bersetuju . . pada keesokkan hari nya kami bertemu dan dia telah menerimaku . . alangkah bahgianya hidupku ketika itu . . kerana kami memang seperti langit dan bumi . . aqu memberitahu teman2 rapat ku . . tidak semua temanku yang tahu . dan kebanyakkan nya mengetahui nya sendiri . . setiap hari kami bertemu . . aqu terlalu bahgia ketika itu . . ayah ku berpesan agar jangan meletak hati 100% . . tetapi aqu abaikan dan aqu tidak mengambil peduli tentang hal itu . . hubungan kami elok . .teteapi tidak berapa lama teman ku memberitahu bahawa dia pernah suka pada ku. .aqu mulai angkuh dengan rupa parasku. .dan aqu menjadi seorang yang suka membuat masalah . . boleh dikatakan dalam sebulan pasti ada sahaja perkara yang membuatkan kami bergaduh . . aqu tidak pernah fikirkan hati dia . . walaupun kami sering bergaduh tetapi hubungan kami tetap kekal sampai lah setahun lebih . . pada setahun lapan bulan aqu telah menamat kan pelajaran ku dan terpaksa berpisah dengannya dan aqu haruslah ke medan untuk membuat praktikal . . kami sering bergaduh juga di sana . . tetapi kami kekal bersama . . setelah dua bulan aqu membuat latihan disana . . aqu pulang ke Malaysia . . dan aqu cuti tidak lama aqu terpaksa membuat latihan di Terengganu pula . . di sana hubungan kami menjadi lebih panas . . tetapi aqu tidak pernah curang dengan nya . . dan sentiasa ingat yang aqu hak dia . . walaupun kami belum pun bernikah . . tetapi aqu menganggap nya seperti suami aqu . . aqu tidak pernah membelakangi dia untuk membuat apa-apa keputusan. .  setelah tamat praktikal disana aqu pun pulang ke rumahku di kuala lumpur . . lama juga kami tidak bertemu . . dan pada 2 January 2012 aqu pergi ke perlis semula . . hati ku tidak sabar untuk bertemu dengannya . . tetapi apabila aqu sampai disana aqu mendapat tahu bahawa dia mempunyai orang lain . . aqu sedih dan amat kecewa sekali . . dengan perbuatannya . . tetapi nak buat macam mana . . salah aqu juga kerana selalu menuduhnya curang di belakang ku . . sedangkan dia tidak pernah berbuat demikian . . tetapi aqu menuduhnya bukan lah kerana apa-apa . . aqu cuma berhati-hati kerana aqu pernah dikecewakan sebelum dia . . apa yang aqu ingin kongsikan kat korang sume ialah jangan lah berburuk sangka terhadap pasangan masing-masing kerana ia akan memakan diri sendiri . . terima kasih kerana sudi membaca coretan aqu yang tak seberapa niyh . . 

2 comments:

  1. insya'ALLAH..
    akan ketemu insan yg leboh baik lepas ni..
    don't give up ok..

    ReplyDelete